Zarządzanie nieruchomościami
W ramach zarządzania nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych oferujemy zarządzanie na podstawie art.18 Ustawy o własności lokali bądź administrowanie na podstawie umowy.
Zakres świadczonych usług obejmuje:
- obsługę administracyjną w ramach udzielonych pełnomocnictw bądź umowy:
- rejestrację nowych wspólnot w GUS i Urzędzie Skarbowym,
- założenie rachunku bankowego wspólnoty,
- zawieranie umów z dostawcami mediów w ramach udzielonych pełnomocnictw,
- prowadzenie ewidencji lokali (mieszkalnych, użytkowych, garaży),
- negocjowanie i zawieranie umów z towarzystwami ubezpieczeniowymi w zakresie ubezpieczenia budynków. - obsługę finansowo-księgową, tj.
- ewidencjonowanie i księgowanie wpłat właścicieli,
- rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej,
- rozliczanie mediów,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- terminowe dokonywanie przelewów za dostarczane media (w ramach udzielonego pełnomocnictwa),
- kontrolowanie terminowości wpłat właścicieli oraz windykacja należności w przypadku trwałego zalegania względem wspólnoty (powyżej 3 m-cy) - skierowanie pozwu do sądu elektronicznego (e-sąd),
- prowadzenie dla nieruchomości księgowości i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującym prawem. - obsługę techniczną, tj.
- kontrolę stanu technicznego nieruchomości zgodnie z wymogami Prawa budowlanego (m.in. przeglądy roczne, pięcioletnie),
- prowadzenie książek obiektów budowlanych zgodnie z wymogami przepisów prawnych,
- bieżąca ewidencja zgłoszeń usterek i nadzór nad ich usunięciem,
- nadzór nad pracami konserwacyjnymi i porządkowymi,
- zlecanie usuwania awarii,
- sporządzanie planu gospodarczego dla nieruchomości,
- pomoc w wyborze najkorzystniejszej oferty przed wykonywaniem większych remontów. - obsługę prawną, tj.
- opracowywanie wzorów uchwał, statutu i regulaminów wspólnot,
- przygotowywanie / opiniowanie zawieranych umów,
- reprezentowanie wspólnoty przed organami administracji publicznej,
- współpraca z kancelarią prawną, również w zakresie prowadzenia spraw sądowych.